FAQ – pytania i odpowiedzi – baza wiedzy
# Jaki jest nr konta Stowarzyszenia?
W celu wnoszenia rocznych składek członkowskich oraz innych opłat wynikających z eksploatacji domków Stowarzyszenie utrzymuje rachunek bankowy: Bank Millennium nr 37 1160 2202 0000 0000 5904 0352,
W celu wnoszenia opłat inwestycyjnych Stowarzyszenie utrzymuje rachunek bankowy: Bank PKO BP nr 76 1020 3613 0000 6002 0002 8779
# Jakie są terminy opłat?
- Opłata rocznej składki członkowskiej opłacana w maksymalnie czterech ratach do 31.05. br., z tym, że pierwsza rata musi wpłynąć na konto Stowarzyszenia do 20 stycznia bieżącego roku w minimalnej wysokości wynoszącej 200,00 zł.
- Opłata za bieżące zużycie wody i odprowadzenie ścieków musi nastąpić w ciągu 7 dni od dnia dostarczenia powiadomienia przez odczytującego zużycie
- Wpłatę za podatki należy uiścić na konto Stowarzyszenia jednorazowo w terminie do 30.01. bieżącego roku
Wysokość rocznej składki na dany rok uchwalana jest przez Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia, a jej aktualna wysokość zamieszczona jest na stronie internetowej Stowarzyszenia w zakładce „Rozliczenia/Opłaty”.
# Co składa się na roczną opłatę członkowską?
# Dokonując wpłaty jaki podać tytuł płatności?
Wnosząc opłatę każdy członek ma obowiązek określania tytułu opłaty wraz określeniem wartości za poszczególne składniki wpłat oraz oznaczania numeru domku/działki z podaniem nazwiska.
# Jakie są koszty z tytułu niedotrzymania terminu opłat?
- Opłaty za nie dotrzymanie terminu opłacenia składki rocznej przewidzianych na okres od 30.04. do 31.12.br.:
1) niedotrzymanie terminu opłat w wysokości do 50% rocznej należności – jednorazowa oplata – 100 zł.
2) niedotrzymanie terminu opłat w wysokości do 100% rocznej należności – jednorazowa opłata – 200 zł. - Opłaty za nie dotrzymanie terminu opłacania składki rocznej po 31.12 br. do 31.12. następnego roku:
1) niedotrzymanie terminu opłat w wysokości do 50% rocznej należności – jednorazowa opłata – 350 zł.
2) niedotrzymanie terminu opłat w wysokości do 100% rocznej należności – jednorazowa opłata – 500 zł - Opłaty za niedotrzymanie terminu opłaty składki rocznej dłużej niż jeden rok ulegają wzrostowi o 500 zł w każdym następnym roku.
- Opłata jednorazowa za niedotrzymanie terminu opłaty podatku od nieruchomości w wysokości 100 zł.
# W jakim terminie mogę wykonywać prace remontowe lub budowę domku?
Prace remontowe lub budowa domku może odbywać się tylko poza okresem letnim tj. w okresie od 01 stycznia do 01 czerwca i od 01 września do 31 grudnia.
# Czy muszę segregować śmieci?
Usuwanie odpadów komunalnych powinno odbywać się tylko do przeznaczonych do tego celu kontenerów z zachowaniem zasad segregacji przewidzianej w Stowarzyszeniu.
Każdy właściciel domku zobowiązany jest do zagospodarowania we własnym zakresie odpadów budowlanych, wielkogabarytowych i elektrośmieci. Kategorycznie zabrania się składowania ich do kontenerów Stowarzyszenia lub pozostawianie w ich obrębie kontenerów.
Teren w okolicach śmietników jest monitorowany.
# W jakich godzinach obowiązuje cisza nocna?
Na terenie ośrodka wypoczynkowego obowiązuje cisza nocna od godz. 22:00 do 6:00
# Z jaką prędkością mogę poruszać się na terenie ośrodka?
Na terenie ośrodka obowiązuje dopuszczalna prędkość pojazdów mechanicznych do 10km/godz.
# Czy na terenie ośrodka mogą przebywać goście?
Każdy właściciel ma obowiązek powiadomienia ochrony o planowanym przybyciu do niego gości nie będących właścicielami domków z podaniem numeru rejestracyjnego samochodu przybywających osób.
# Czy na terenie ośrodka mogą przebywać psy?
Psy mogą przebywać na terenie ośrodka tylko na smyczy. Zanieczyszczenia pozostawiane przez zwierzęta winny być zbierane bezwzględnie przez opiekunów. Zabrania się kąpieli zwierząt w rejonie plaży i kąpieliska
cdn…